Magyar Diplomáciai Akadémia

Nemzetközi Sportvezetői Program

A Nemzetközi Sportvezetői Program célja, hogy a magyar sportdiplomácia szakmai utánpótlását olyan, magas szintű nemzetközi ismeretekkel, diplomáciai készségekkel és sportvezetői kompetenciákkal rendelkező szakemberekkel erősítse, akik képesek a magyar sport érdekeit és értékeit a nemzetközi színtéren hitelesen és eredményesen képviselni. A programban résztvevők közvetlen kapcsolatokat építhetnek a hazai és nemzetközi sportdiplomáciai hálózatban, miközben gyakorlati tudást és tapasztalatot szereznek a nemzetközi sportélet döntéshozó köreinek működéséről.

Képzés időtartama: 2025. szeptember – 2026. január 

Képzés ütemezése: A képzés 70 órás. Felsővezetői időbeosztáshoz igazodva: 4 alkalommal 2 napos (péntek-szombat), 1 alkalommal 4 napos (csütörtök-vasárnap) szakaszokból, 1 kiscsoportos projektmunka önálló elkészítéséből áll.

Kiket várunk? Elsősorban a szakági sportszövetségek vezetőit, nemzetközi területen dolgozó munkatársait, valamint külkapcsolati tapasztalattal rendelkező sportdiplomatákat. 

Finanszírozás: költségtérítéses, melyet a munkáltató átvállalhat.

Képzés nyelve: magyar.

Jelentkezés az alábbi emailen keresztül: info.mda@mfa.gov.hu

Jelentkezési határidő: 2025.09.05 - 14:00

 

Képzési tematika
 I. szakmai modul
  • Sportdiplomácia elmélete, mint a külügyi eszköztár része
  • Sport és nemzetközi média
  • Nemzetközi dopping ügyek, a Magyar Anti-dopping Csoport működése
  • Nemzetközi sportpolitikai esettanulmányok
  • Az utánpótlásnevelés nemzetpolitikai háttere, utánpótlás keresés a határon túli magyarság körében
  • Hazai és nemzetközi sportági szövetségek és versenyrendszerek
  • Nemzetközi Olimpiai és Paralimpiai Mozgalom története és aktualitásai
  • Nem olimpiai sportágak, NGO-k a sportban
  • Nemzetközi jog és sportjog
  
 II. Készség modul
  • A magyar sportdiplomáciai stratégia - hazai érdekérvényesítés a nemzetközi sportéletben
  • Nemzetközi események pályáztatása és lebonyolítása
  • Konzuli munka a magyar sportszervezetek életében
  • Sportmarketing (nemzetközi és hazai szponzoráció – Magyarország, mint sportbrand, self-branding a sportban)
  
 III. Interaktív programelemek
  • Nyilvános beszéd és prezentációs tréning
  • Nemzetközi tárgyalási stratégia és technika
  • Sajtó és média tréning
  • Házon kívüli programok (intézménylátogatások, sportlétesítmény látogatások, sportmeseményeken való részvétel)